Seven Psychopaths

Seven Psychopaths

Sedam psihopata (“Seven Psychopaths”) je jedan od onih naslova koji čovjeka odmah smore – već vidiš film u kojem se sedam likova bori da budu glavni likovi. Naravno, dobro zvuči kao naslov, ali srećom kao takav funkcioniše i u filmu: priča je to o pisanju scenarija “Sedam psihopata” koju piše scenarista uz pomoć svojih prijatelja

Sedam psihopata (“Seven Psychopaths”) je jedan od onih naslova koji čovjeka odmah smore – već vidiš film u kojem se sedam likova bori da budu glavni likovi. Naravno, dobro zvuči kao naslov, ali srećom kao takav funkcioniše i u filmu: priča je to o pisanju scenarija “Sedam psihopata” koju piše scenarista uz pomoć svojih prijatelja za koje, negdje usput, uviđa da su psihopati. Prvi među jednakim zvijezdama filma je Colin Farrell koji glumi Martya, pisca scenarija koji se bori i sa svojim pokušajima da postane dobar pisac u Los Angelesu. Porijeklom Irac, kao lik par puta biva ismijavan s obzirom da se bori s alkoholizmom, što je nelogično jer je – Irac.

Njegov prijatelj Billy (Sam Rockwell) je glumac bez posla koji je šljam svoje vrste – krade od bogatih psiće, a onda ih njegov prijatelj Hans (glumi ga izvrsno Christopher Walken) vraća tvrdeĆi da ih je našao kako lutaju i kupi nagrade. Billy mu je i predložio da piše o psihopatama i on ga upoznaje sa psihopatom koji se javio na oglas za psihopate (u novinama) noseći bijelog zeca (lik Zachariaha glumi Tom Waits).

Zaplet u filmu nastaje kada ukradu psića “shih tzu” pasmine koji pripada Charlieu, ozbiljnom krimnalcu-psihopati kojeg glumi Woody Harrelson.

Iako svi kritičari nisu oduševljeni pričom dovodeći u pitanje – “ko je tu zapravo od njih psihopata” i postavljajući pitanje “nsu li oni samo sociopati?” može se reći da naslov u potpunosti odgovara.

Na momente izgleda kao holivoduski pokušaj za snimanje evropskog filma, ali o njemu bi se moglo razmišljati prije svega kao o filmu koji kritikuje američki psihopatske akcione filmove u kojima ljude ubijaju kao žohare. Oslikava društvo koje je zbog razijene svjesnosti o pravima životinja i posebno zbog ljubavi prema psima spremno i ubijati.

Tako već u uvodnoj sceni vidimo dvojicu kriminalaca koji čekaju da ubiju ženu svog gazde i polemišu “u kojem ono filmu neko bude ubijen hicem kroz oko” pošto je gazda naredio da žena bude tako ubijena. Čak i konačni obračun i zaplet nije zbog ljubavi prema ženi, nego zbog ljubavi prema psu kriminalca Costella. Kriminalca kojem nije problem zbog cuke čak ubiti i ženu. Zapravo, ubijanje žena i položaj žena u filmu (konkretno scenariju koji Marty piše) je nešto o čemu Hans (C. Walken) kritički raspravlja. Dok prepričavaju moguće scenarije i predlažu završetke gledamo priče u pričama što čovjeka navodi da razmisli i o svrsi samog filma pred besmislom ubijanja za ljubav i pravednost koja u rukama ovih ljudi postaje psihopatska. Čak i u konačnom obračunu ravnodušna susretljivost prema krvniku i “kašnjenje konjice” su toliko tipični da sve dovode do apsurda.

Lejla Božić
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel