Zlatni lukovi iznad Sarajeva

Zlatni lukovi iznad Sarajeva

Zlatni lukovi iznad Sarajeva Bili su to oni dani u julu kada je neuobičajeno za to doba padala kiša. Kiša je nekako upotpunila to sivilo u kojem žive građani ove države. Konstantna borba za egzistenciju, nepodnošljive političke borbe oko prava svakog naroda samo da bi se skrenula pažnja sa ekonomskih problema koje ova država ima

Zlatni lukovi iznad Sarajeva

Bili su to oni dani u julu kada je neuobičajeno za to doba padala kiša. Kiša je nekako upotpunila to sivilo u kojem žive građani ove države. Konstantna borba za egzistenciju, nepodnošljive političke borbe oko prava svakog naroda samo da bi se skrenula pažnja sa ekonomskih problema koje ova država ima i previše. Tako dođe i taj dan u julu i u naše Sarajevo dođe prvi McDonalds restoran. Najveći lanac restorana brze hrane u svijetu, jedan od najvećih svjetskih brandova. Statistika kaže da McDonalds restorani širom svijeta dnevno usluže oko milijardu zadovoljnih mušterija. Čovjek se zapita kako je McDonalds postigao takav uspjeh ne samo u SAD-u, već i u zemljama koje nisu baš toliko priklonjene Zapadu. Zemlje kao što su Kina, Japan. McDonalds ima svoje restorane i na prostoru najsiromašnijeg kontinenta, u Africi.

Vlasnik McDonaldsa Ray Kroc je svoj poslovni uspjeh bazirao na jednoj jednostavnoj mantri. “Pobrini se za svoje mušterije i posao će se pobrinuti sam za sebe.” Ovakva poslovna filozofija mu je i donijela veliki uspjeh i dovela je McDonalds restorana do položaja u kojem se nalazi danas. McDonalds je uspio privući mušterije više svojim popratnim sadržajima, nego što je to učinio svojom “kvalitetnom” ishranom. Svaka mušterija koja uđe u McDonalds ili bilo koji drugi lanac restorana brze hrane zna da hrana koju će konzumirati ne zadovoljava nikakve zdravstvene i nutritivne kriterije. Iako to znaju ljudi i dalje idu u McDonalds restorane i ići će tamo i u budućnosti. Na pitanje zašto idu u McDonalds ljudi odgovaraju zato što je zabavno, a ne zato što je ukusna hrana. McDonalds ima svoju ciljnu skupinu, a to su najmlađi članovi društva. McDonalds igraone su poznate širom svijeta. To su mjesta gdje roditelji ostavljaju svoju djecu kada ne znaju kamo će sa njima. Djeca tako od najranijeg doba uče sve karakteristike lanaca restorana brze hrane i naravno slike iz McDonaldsa će se lako ugraditi u dječiju psihu i vraćat će se u McDonalds kroz sve periode svog života. Tu je naravno i Ronald McDonald, taj veseli klaun, koji zabavlja djecu.Iako mnoge odrasle hvata neka jeza kad ga vide.

Dođe i taj dan. U Sarajevu se otvara prvi McDonalds. “Čast” da pojede prvi hamburger imao je naš uvaženi gradonačelnik, gospodin Alija Behmen. Prvog radnog dana red ispred McDonaldsa dug nekih desetak metara, a unutra nema praznog stola. Došli Zlatni lukovi u Sarajevo i Bosnu i Hercegovinu. Jedan čovjek reče:”Postadosmo i mi dio svijeta.” To je istina, Bosna i Hercegovina je postala dio nekog svijeta. Globalizacija je postala sastavni dio života u našoj državi. Neki eksperti kažu da se više ne može upotrebljavati izraz “globalizacija”. Izraz “amerikanizacija” je mnogo upotrebljiviji i na kraju, mnogo tačniji. Američki stil života je ušao u pore svakog društva, pa i našeg. To nisu samo filmovi hollywoodske produkcije, već i način oblačenja, način ponašanja. Srednjoškolci više ne žele ni pričati svoj jezik, već u normalnoj konverzaciji koriste engleski jezik. Ovo se dešava u svim dijelovima svijeta, pa i u zemljama bivšeg istočnog bloka.

Sada se počinjemo amerikanizirati i u smislu onoga šta jedemo. To nije uzelo puni zamah kakav može da uzme i nadam se da se to neće ni dogoditi. Jer je strašno i nehumano vidjeti petogodišnjaka kako se davi u masnom pomfritu dok ga roditelji ohrabruju da pojede cijelo pakovanje. Sportski odgoj je ključan za razvoj zdrave nacije bez ikakvih psihičkih i fizičkih smetnji. Sve to počinje od zdrave i uravnotežene ishrane, jer čovjek je ono što jede.

Piše: Edin Kurić

Lejla Božić
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel